Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Telali su se malo zatrčali

Komentari (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 21 maj 2009 00:36
Neofit77
Sjajno, teško je dodati bilo šta na ovu odličnu analizu.
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 21 maj 2009 02:17
Srpska alternativa postoji!
Pa kazu - Srbija nema alternative! Nema druge, kazu, nego da je predstavljaju neuki i agresivni. Kazu - nema Srbija alternativu!? Kako nema - vidite li i citate li vi tekstove ovog recitog, hrabrog i pronicljivog Tanasica, citate li Raduna, Antonica, Vukadinovica, Grbica i ostale? Jer, to su ljudi koji treba da kreiraju buducnost Srbije! Mladi i hrabri i pametni - i spremni da rade za Srbiju! Predlozio bih formiranje fronta, pokreta, akcije - kako god hocete - koji bi, po NSPM, nosio jednostavno ime "NOVA"! To bi ime kazivalo dosta: moglo bi se shvatiti kao Nova SRBIJA, Nova PERSPEKTIVA, Nova PARTIJA! Ja dajem svoj glas za NOVU. Bez NOVE nece biti ni nove, a to znaci ni bilo kakve Srbije! Jer, ova sadasnja ne zasluzuje cak ni ime "protektorat", jos je manje od toga! Napred, NOVA! Ima nade za novu Srbiju, koja se nece stideti svog imena, svoje istorije, i koja ce se znati boriti za ono sto su nam prethodni narastaji ostavili!
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 21 maj 2009 08:14
Aleksandar
Docek je protekao dostojanstveno i bez samoponizenja tvrdi autor. Ako bi ova karakterizacija bila tacna, to bi bilo zabrinjavajuce. Kako se moze i sme biti dostojanstven sa ubicom srpskih civila? Radi se o coveku koji je 1999 u Kongresu SAD bio bas onaj ko je podneo rezoluciju kojom se zahteva bombardovanje Jugoslavije. Da li se tom i takvom coveku sme nuditi rakija i gibanica? Je li to dodtojanstvo? Kasnije je taj isti Bajden (zajedno s Mekejnom) podneo u Kongresu rezoluciju kojom se zahtevala invazija kompnenih snaga NATOa na Jugoslaviju sto bi vodilo mnogo vecem razaranju i ubijanju jos veceg broja civila (viteti kako to izgleda u Avganistanu, Pakistanu i Iraku). Ta rezolucija nije bila izglasana, ali je jasno o kakvom se ovde coveku radi. Da li se tom i bas takvom coveku sme stegnuti ruka dobrodoslice? Nije li tim cinom vec predjen prag od samopostovanja u samoponizenje? Da li je dostojanstveno umesto predvidjenih pola sata provesti u razgovoru sat ipo sa ovim covekom?
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 21 maj 2009 09:13
aleksandar
Ne mogu da se u potpunosti složim sa autorom.
Bajden je, naime, vodio razgovore u četiri oka i sa Tadićemm i sa Dodikom. Šta je tu rečeno, i da li je bilo "prašenja turova" saznaćemo uskoro kada budemo videli kakvu će dalju politiku voditi ova dvojica. Retorika za novinare i javnost je jedno, a postupci drugo.
Ako politika Srbije prema Kosovu i Metohiji i Republici Srpskoj postane još relativnija i još deklarativnija nego što je to sada, ako puzajući nastavimo da priznajemo takozvanu "državu" Kosovo i "unitarnu" takozvanu BiH, znaćemo da je Bajden ipak "prašio turove" naših klimoglavaca.
Takođe i ako ministar odbrane nastavi da nas, uz "prećutnu" saglasnost Tadića, tiho ugurava u Nato.
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 21 maj 2009 09:27
(ex?)turbo-zapadnjak
Ovo kao da dolazi vreme neke zabune? Šta je ovo? Gde su moje euroatlantske ambicije? Nisam bio upozoren. Treba dobro razmisliti... Ko će mu ga znati – možda polako dolazi vreme da počnem da prelazim i na ćirilicu?
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 21 maj 2009 10:05
Gazda Gruja
Tadić je nastavio sa beskompromisnom spoljnopolitičkom retorikom, koja je već godinama jedina kompenzacija za spoljnu politiku punu kompromisa.
Izuzetno dobro rečeno! Cela naša nacionana tragedija tretnutka sažeta u jednu rečenicu. Izvrsno! Srbija je, u ovom trenutku, veoma slična nekom deda-Jovi, koji je, pre par decenija, sa prozora samo vikao na nas, decu, kad mu krademo kajsije sa onog drveta, do ulice, ali nije mogao da potrči za nama.

Glasnici su se, nažalost, ovog puta malo zaneli, dopustivši da ih vlastita revnost i svesrdna ljubav prema gospodaru ponese, pa da njegove „interese“ u Srbiji štite sa više žara, strasti i predanosti, nego što bi gospodar to od njih ikada očekivao... Najzad, i sam sultan Selim III nije uopšte bio krvolok i glavoseča, za razliku od njegovih „zastupnika“, „predstavnika“p i „tumača njegove volje“ – beogradskih dahija.
Upravo to. A šta su dahije radili?
Sekli su "srpske knezove". Srpski knezovi su i njima bili trn u oku. Ideološko-klasni neprijatelj. Jer su, u to doba, bili paradigma (i ono malo) srpske vlasti (što je ostalo) u Srbiji. Predstavljali su, konceptualno, ono što zovem, kolokvijalno - "gazda". Svoj gazda. U svojoj zemlji. Zovite to kako hoćete, u svakom slučaju je SUPROTNO od nečiji sluga, poslušnik...
Srećom, Srbi odavno imaju "bekap" plan za situaciju sličnu toj. Dvoglavi koncept, šta ćete...
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 21 maj 2009 10:23
V.H.
Veoma me interesuje na osnovu cega ste napisali clanak kada pojma nemate o cemu je Tadic razgovarao.Nije Vam palo na pamet da je razgovor vodjen u "cetiri oka"?Sve sto sada pisete puka je spekulacija.I,nazalost,niste jedini.Kada cete postaviti sustinsko pitanje:"Zasto predsednik drzave vodi tajne razgovore u ime osam miliona drzavljana?"Da li Vam je palo na pamet da to nije normalno?
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 21 maj 2009 11:12
Nimbus
Kakav je ovo članak? Ko se ovde na leđa zakopčava? Ne moramo ni da maštamo o čemu se na kanabetu divanilo. Što se instrukcija tiče, ceduljče nam je davno dotureno.
Što bi Kauboj zaoštravao i talasao tamo gde se politika SAD sprovodi kao po loju? Došao da satrape malo potapše po ramenu, da im malo digne poljuljani rejting (ima ko će posetu medijski da uobliči i plasira), pa ide dalje.
Usput nam je pokazao koliko haje što mi znamo i šta je javno govorio o nama i kakvu je praksu podržavao.Baš ga briga.
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 21 maj 2009 11:18
Milan
@V.H. Nema ništa neobično u tome što se razgovori vode u četiri oka, to je standardna praksa i to je sasvim normalno. I razgovor u četiri oka nije obično u četiri (iako se tako kaže) nego u bar osam jer su tu i bar jedan prevodilac i stenograf. A ako Vas zanima šta su tačno pričali, sačekajte 30 godina da ti stenogrami postanu dostupni javnosti.
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 21 maj 2009 12:41
nikola
Sto da ne bude ljubazan kad zna da ce ostvariti sve sto budu hteli kao sto su vec i ostvarili i to uz nasu pomoc.Ovo je bila samo igra za javnost da se ne rusi Tadicev autorit.Zauzvrat on ce ispuniti sve .
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 21 maj 2009 13:09
komentator bg
Odličan tekst, kao što smo od autora i navikli. Osnovno zapažanje - kako su se drugosrbijanci prilično ućutali - je pun pogodak. Ipak, ne treba sumnjati (kao što autor i primećuje) da će se nešto na političkoj sceni Srbije i regiona promeniti u dogledno vreme. Već za dan-dva, Bajdenova poseta će biti zaboravljena, a dnevnopolitičke teme će i dalje preplavljivati novinske naslove.

Što se Bajdenove posete tiče, bez obzira na razgovore u četiri oka, kao i današnje tumačenje Danijala Servera da Srbija ipak mora da prizna Kosovo, jasno je da ona predstavlja vrstu ispružene ruke prema Srbiji. To naglašavaju i američki mediji koji prate Bajdenovu turneju. Uostalom, glavno odredište te turneje je sigurno Beograd, očigledno je Bajden imao šta da razgovara sa Tadićem, dok je ceremonijalna poseta Prištini samo pokazivanje da američki projekat države Kosovo nije zaboravljen. A prištinskim političarima je sve rečeno još početkom godine kada su bili u Vašingtonu.

Što se tiče istorije Bajdenovog angažovanja na Balkanu, mora se naglašavati šta je sve izgovarao, ali i imati na umu da je čovek izabran da sprovodi politiku koju je Vašington zacrtao - a to je pre 10 godina bila satanizacija Srba, a danas blago pomirenje. Dakle, on je pion u njihovoj administraciji, a nažalost naš narod im je omiljena igračka.

Međutim, ja bih Bajdenovu posetu stavio u kontekst skorog susreta američkog i ruskog predsednika. Naime, tom prilikom će se dva glavna igrača - SAD i Rusija - sigurno igrati šaha (ili ako hoćete "rizika"), pa je američka želja da pre toga ojača svoje pozicije na polju zvanom Balkan.
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 21 maj 2009 13:43
Ilija Čvorović
A možda su nam ipak oprostili što su nas bombardovali?
Naravno, dok se politika vodi po njihovom diktatu. Izjave za javnost ionako služe samo za ublažavanje realnosti i očuvanje pozicija podaničke vlasti. Inače...
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 21 maj 2009 14:19
Maja
Otprilike isti utisak sam stekla kao sto autor pise. Slazem se sa clankom. I da dodam da je itekeko u pravu kad pise da su poturice krvolocnije od samih Turaka.
Drugo, Bajden je isprasio svima u BiH a ovde je marketinski odradio posao kako treba. Iako ga ne podnosim, nisam mogla da nadjem u njegovom stavu i govoru nista sto bih mu zamerila (u odnosu na bombardovanje i Kosovo ).
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 21 maj 2009 16:14
Nimbus
Evo, kako "stvar" funkcioniše: Upravo na pet televizija sa "nacionalnom frekvencijom" sa lica mesta se "u realnom vremenu", istim rečima, informiše o incidentu u zgradi Predsedništva. Zato nema prostora da vidimo šta se dešava na Kosovu i metohiji. To je drugorazredno.
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 21 maj 2009 17:19
Peter RV
Slazem se potpuno sa @ Nimbusom.
Tanasic pokusava da nam ovo nekako prikaze kao neku pobjedu nad onima koji su prizeljkavali Bajdenovu prijetnju novim bombardovanjem ako se odmah ne postrojimo u Nato ili ne prepustimo Vojvodinu sudbini Kosova. Cui bono? kad je sve ovo na vidiku ako Srbija nastavi putem koji joj je trasirala Amerika.
Bajdenova posjeta,ustvari, objelodanjuje jednu fatalnu nesposobnost opozicije da priredi jednu historijsku masovnu demonstraciju protesta. Bajden je ustvari ponovio Amerikancima ono sto je Klinton vec uradio sa nasim teniskinjama- kako treba tretirati Srbe. Mozes ih psovati, blokirati, oduzeti zemlju i bombardovati koliko hoces, samo im das neki osmjeh, potapsaj ih po glavi -i oni zadovoljni kao kucad.
Preporuke:
0
0
16 petak, 22 maj 2009 01:03
nastavak ultimatuma
nije biden promenio cud , a ni dlaku , sve je to ostalo isto , nastavlja se sa istom poltikom , kao i pre , ni za jotu manje , samo je tu da bi ubrzao, americo evropsku politiku na balkanu , a to je pritisak na srbiju i na republiku srpsku , a podrska muslimanima na kim i bih .rekao je sledece , pustite vi rs niz vodu , kim nije presedan , i nece biti, i nemoj te se pozivati na druge primere u svetu i pomisljati o tome .
a dodik i kompanija ce naravno popustati i dati sve , u to nema sumnje , kad je potpisao tuzbu bih protiv srb , srebrenica 8000 , a o ovim drugim ingerencijama da i ne govorimo iz dejtonskog sporazuma , to njemu uopste nije vazno ,sve radi licnih interesa na ustrb rep. srpske , kao sto to rade zuti na ustrb srb. idu lagano nasi ustupci , popustanje i skori nestanak .
Preporuke:
0
0
17 petak, 22 maj 2009 09:15
Đorđe
Autor je napisao u sstvari ono što smo mi svi logički misleći, oslobođeni srbofobije, primetili.

Jedna stvar mi se ne sviđa. Jedna doza, doduše veoma niska, antiamerikanizma.

Evo zbog čega: nije mi jasno kako je moguće da hrvati budu Američki saveznici, a ne Srbi??
Ok oni su nas gađali bombama, ali to je radila administracija tadašnje Aerike, potpomognuta našima, koji nisu razumeli šta je to Amerika. Ovde mislim kako na neokomuniste koji su odjednom našli saradnika u svojoj srbofobije, baš u od njihovih očeva omrznutoj Americi. Tako i na prave komuniste koji su u ovoj sili videli kapitalističku avet. Znači, sve se to sručilo na naša leđa, uz nesreću da je u vladi amerike bio neko ko je već imao predrasude o nama. (Olbrajt ..itd).
Preporuke:
0
0
18 petak, 22 maj 2009 17:29
Žika
Jedini lek protiv titoističke bolesti, od koje teleli boluju, je da mi Srbi shvatimo, da smo mi prirodni saveznici Amerike ( i Rusije nar.) na Balkanu, i da razlikujemo Bajdena od Amerike i onoga što ova zemlja predstavlja u Svetu.
Amerika je prihvatala naše izbeglice za vreme Ambrozovog režima, čuvala pravoslavne tradicije na svojoj teritoriji, kako Ruske tako i Srpske.
Zbog toga mi Srbi, nacionalisti i antikomunisti, treba da malo dublje analiziramo stvari čuvajući se zamki titoističkog mentaliteta koji nas može prevariti da kazujemo ono što ne mislimo.
Preporuke:
0
0
19 petak, 22 maj 2009 19:11
prolece 2009
Malo je cudno sto CNN toga dana kada je Bajden posetio Beograd uopste nije preneo tu informaciju, niti govorio o tome na njihovim vestima. Mozda Amerika nesto pokusava, ali nije za to spremna 100%,pa nece da se oglasava. Sada njihovi trilioni dolara odlaze za druge potrebe. Srbijo budi jaka,ovo je pocetak kraja Amerike, propalo je i Rimsko carstvo,mada je za neke to bilo nezamislivo.
Preporuke:
0
0
20 ponedeljak, 25 maj 2009 10:16
LjiljanaNl.
Mladi covece ,divim vam se.I ja imam sinove koje sam vaspitala da vole Srbiju i dovoljno su pametni da vide sta se iza kulisa dogadja. Ali ne pisem zbog toga. Volela bih da napisete jedan lep clanak ili obavestite nekoga ko hoce o tome da pise,o dogadjaju u Holandiji sa 40 rumunskih radnika. Na jednom imanju je vlasnica drzala ,kao robove,Rumune koji su radili i ziveli u strasnim uslovima. Nisu smeli da izlaze sa imanja, placeni daleko manje od svakog minimuma...Slucajno otkriveni kod neke kontrole (protivpozarna zastita.) Svi hteli da se odmah vrate i bez para kuci.Lep clanak za nase ljude koji posto-poto hoce u obecanu Evropu.Internet izdanje http://www.trouw.nl od 20. maja ,rubrika Achtergrond a naslov je- Roemenen en Bulgaren makkelijk uit te buiten.Jos su lepsi komentari koji daju pravu sliku velikih demokrata.Mozda vi znate neke novine koje ce o ovome pisati,ako postoje takve. Ranije bih poslala Politici ovu informaciju ali sad nema smisla.
Pozdrav,
ps. moja e-mail adresa je Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
Preporuke:
0
0
21 ponedeljak, 25 maj 2009 16:36
Peter RV
@Djordje kaze :
"..nije mi jasno kako je moguće da hrvati budu Američki saveznici, a ne Srbi??"
-Da vam dam jedno 'moguce' objasnjenje.
-To je bila odluka Amerike- a ne Srba, da oni uzmu Hrvate kao saveznike a Srbe kao neprijatelje.
-Onda ono vase,
"Ok oni su nas gađali bombama, ali to je radila administracija tadašnje Aerike,.."
-Pa, vrlo vazno ako su nas bombardovali i etnicki ocistili iz Hrvatske i Kosova, kazete vi, zar ova besmislica treba da pokvari nasu ljubavnu idilu? Dali je nova administracija uvidjela neku gresku u svemu tome, pa se izvinila?
A kraj vam je bas zagonetan :
".. potpomognuta našima, koji nisu razumeli šta je to Amerika."
A sto je 'to' ta Amerika, koju vi razumijete, a "nase" neznalice ne- pa joj time pomazu da nas mrze?
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner